چهارشنبه, 05 اردیبهشت,1403
Menu
جلسه هم اندیشی: شناسایی فرصت های سرمایه گذاری در بخش صنعت و معدن

جلسه هم اندیشی: شناسایی فرصت های سرمایه گذاری در بخش صنعت و معدن

نویسنده: SuperUser Account/شنبه, 17 اردیبهشت,1401/دسته ها: اخبار مرکز

رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

جلسه شناسایی فرصت های سرمایه گذاری با حضور مدیر کل امور اقتصادی و دارایی در محل سازمان صنعت، معدن و تجارت شمال استان

صبح امروز شنبه مورخ 1401/2/17، جلسه هم اندیشی با موضوع شناسایی فرصت های سرمایه گذاری استان در بخش های صنعت و معدن با حضور دکتر صادق سلطانی نژاد مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان، شهسواری معاون اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی، مهندس حسینی نژاد رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت شمال استان و کارشناسان دو دستگاه، در محل آن سازمان برگزار گردید.

در ابتدای جلسه، آقای حسینی نژاد رئیس محترم سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، گزارش کاملی از اقدامات سازمان صمت استان و برنامه های آتی جهت تحقق اهداف رشد اقتصادی استان در بخش صنعت و معدن ارائه نمودند. ایشان با اشاره به رشد قابل توجه سرمایه گذاری در بخش معدن استان در چند سال اخیر گفتند با پیگیری های استان، اصلاحیه ای در قانون رفع موانع تولید ایجاد شد که بر اساس آن، استخراج و فروش مواد معدنی حاصل از معادن دولتی طی قراردادهای انتفاع فروش به شرکت های معدنی بخش خصوصی واگذار شد. ایجاد این ظرفیت، منجر به انجام 200 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری جدید شده است. در سال جدید، بر رشد بهره وری متمرکز شده ایم و با استفاده از ظرفیت تبصره 5 ماده 14 قانون معادن و مسئولیت اجتماعی شرکت های بزرگ، اجرای برنامه های ارتقاء بهره وری در شرکت های معدنی را دنبال خواهیم کرد.

سپس آقای سلطانی نژاد مدیرکل امور اقتصادی و دارایی با اشاره به ظرفیت معادن استان گفتند شکل گیری زنجیره های مختلف محصولات معدنی، فرصت های سرمایه گذاری زیادی ایجاد خواهد کرد که باید شناسایی و مطالعه شوند تا بتوان با معرفی آنها از طریق اطلس سرمایه گذاری استان و یا سازمان سرمایه گذاری ایران، جهت جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی اقدام کرد. ایشان استفاده از ظرفیت تبصره 5 ماده 14 قانون معادن برای تامین هزینه انجام مطالعات فرصت های سرمایه گذاری در بخش صنعت و معدن را پیشنهاد دادند.

در پایان مقرر شد با پیگیری مرکز خدمات سرمایه گذاری، تعدادی از فرصت های اولویت دار در بخش صنعت و معدن توسط سازمان صمت استان مشخص شده و برای انجام و یا به روز رسانی مطالعات آنها، از خدمات شرکت های مشاوره واجد صلاحیت استفاده شود.

Print

تعداد نمایش ها (565)/نظرات (0)

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

انتخابگر پوسته

دی ان ان